✿ BLOG SI CANTIK MANIS ✿: March 2015

March 12, 2015

Nak pilih course apa UPU ni?? Arrggghhhh !

Assalammualaikum..

pening..kusut..serabai dan macam-2 lagi yang melanda kepala hotak aku nih..
akibatnya , timbul la jerawat besar-2 gajah kat muka aku yang comel lagi cantik..he he he
stress la kater nyeeeerr..

lepas result STPM keluar hari tuh , aku pon pakat la dok isi UPU + USM..
isi sesedap rasa..penuhkan ruang..
bila da siap..aku pon dengan leganya..pikir masalah dah settle..

tapi , tadi tetiba termuncul pulak kerajinan nak check syarat kelayakan..
sebelum mohon tuh dah check..tapi masa mohon course yang ditawarkan tuh tak sama !!
masa check syarat kata 3 tahun..pastuh check lagi..3 tahun sengah..check lagi..4 tahun..
erkkk..permainan apakah ini??

kalau boleh aku nak yang 3 tahun je untuk aku bawak balik ijazah tuh..
aku pulak spesis yang tak suka nombor-2 nih..
aku mungkin lebih kepada hafalan..
aku student sastera..cabang tuh banyak kepada bahasa la kan..

serius..kalau korang ada suggestion..tolong la akuuuuu..
aku buntuuu..
aku tak tau nak mohon apa..
yang banyak peluang pekerjaan..
memang..rezeki ALLAH tuh luas..
sekurang-2 nya aku kena usaha mencari kan..bukan berserah terus..
rezeki tak kan jatuh tergolek berguling ke riba kalau tak ada usaha..
betul kan??

sekian , wasalam..